Van 13 tot 26 maart 2017 vond de Week van de Brailleliga plaats. Het centrale thema luidde: “Elke dag opnieuw begeleidt de Brailleliga blinde en slechtziende personen naar zelfstandigheid.” Hiermee wilden we het grote publiek sensibiliseren en informeren over de inspanningen die we doen om mensen met een visuele handicap te helpen (opnieuw) zelfstandig te leven.
De communicatiecampagne nam uiteenlopende vormen aan: spots op de nationale tv- en radiozenders, folders, affiches in de Brusselse metro, raamaffiches bij mensen thuis, de website, de sociale media en animatie in verschillende steden van het land.
In de televisiespot en radiospot maakte je kennis met Sylvie, een jonge blinde vrouw. Zij kan dankzij de hulp van de Brailleliga zelfstandig haar boodschappen doen. Sylvie geniet weer van de mooie kanten van het leven... en ontsnapt aan de minder mooie!
Bij deze campagne hoorde ook een brochure. Deze bevat informatie over de gratis diensten van de Brailleliga. Het bevat volgende onderwerpen:
We waren aanwezig op de markten Kortrijk, Leuven, Schaarbeek, Ath en Luik. Hier werden voorbijgangers uitgenodigd om geblinddoekt hun boodschappen te doen. Annick Segal was op 10 maart 2017 aanwezig op de Vrijdagmarkt in Leuven. Het resultaat vind je in het filmpje.
Tijdens deze bijzondere week zet de Brailleliga via de media een grootse sensibiliseringscampagne op touw die zich oriënteert naar het grote publiek toe.